Chat with us, powered by LiveChat
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.

5 Tips om uw bureau opgeruimd te houden

Augustus 04, 2022

Telkens als wij naar een nieuwe werkruimte verhuizen, beginnen wij met het goedbedoelde voornemen om een opgeruimd bureau te houden. Dit doel volhouden is moeilijker.

De aanvankelijke animo voor een archiefsysteem vervaagt, de rommel begint toe te nemen en het stof doet zijn intrede. We raken overweldigd door bergen papier en zijn het wachtwoord vergeten van dat cloud-gebaseerde opslagsysteem dat we eigenlijk moesten gebruiken.

Zo nu en dan doen wij een halfslachtige poging om de vloed van rommel, papier en ongeorganiseerde rommel terug te dringen. Maar het komt altijd weer terug.

Werken in een ruimte die rommelig, onrein en ongeorganiseerd is, belemmert de productiviteit en kan een negatief effect hebben op uw humeur. Maar het proces van het creëren en onderhouden van een opgeruimde bureauruimte hoeft niet pijnlijk te zijn.

Zelfs de meest ongeorganiseerde persoon zal in deze vijf eenvoudige tips iets vinden dat hem helpt een opgeruimde en functionele bureaubladruimte te behouden:

#1 Ontruimen

Beperk de rommel op uw bureau tot een minimum. Doneer of recycle alles wat u niet echt gebruikt.

Oude documenten, versleten mappen, overtollig schrijfgerei, boeken die u nooit zult lezen, opladers die niets meer opladen - doe het allemaal weg.

Als u uw werkruimte grondig opruimt, kan dat uw algemene productiviteit verhogen, omdat uw ruimte veel aantrekkelijker zal zijn en u snel zult kunnen vinden wat u nodig hebt wanneer u het nodig hebt.

#2 Investeer in uw werkruimte

Zeg vaarwel tegen de dagen van het werken aan de eettafel en breng uw werkruimte op afstand in orde. Investeer in een degelijk bureau om zowel uw houding te verbeteren als uw ruimte te organiseren. FlexiSpot biedt een ruime keuze aan staande bureaus, waarvan er verschillende met uitstekende opbergmogelijkheden komen.

De Comhar EW8 heeft een ruime lade, waarin u uw draadloze toetsenbord, essentiële kantoorbenodigdheden en andere zaken die u nodig hebt, kunt opbergen. Er zitten ook twee ingebouwde USB-stekkers in, zodat u uw telefoon of andere apparaten gemakkelijk kunt opladen.

Of de L-vormige E1L past mooi in lastige hoekjes, zodat u in elke kamer een eigen werkruimte kunt creëren.

Als u in een kantoor werkt, waarom investeert u dan niet in een opbergpot voor uw bureaublad of in een wasknijperbord om essentiële informatie op te zetten? Gebruik kabelbinders om de massa’s van draden onder uw bureau op te ruimen en ruim uw slordige lades op.

Of u nu thuis of op kantoor werkt, werken in een krappe en ongeorganiseerde ruimte zal een negatief effect hebben op uw productiviteit, houding en humeur.

 

FlexiSpot's Comhar EW8 alles-in-één zit sta bureau met houten blad

 

FlexiSpot's L-vorm verstelbaar bureau E1L

#3 Digitaliseren en opslaan

Maak meer ruimte en een opgeruimder bureau vrij door te digitaliseren wat u kunt en dingen op te bergen.

Het overbrengen van belangrijke documenten, foto's en andere media naar een cloud-opslagsysteem, zoals Google Drive of Dropbox, zal u een gevoel van rust geven. Nu alles veilig online opgeslagen is, zult u ook gemakkelijker en razendsnel toegang hebben tot de dingen die u nodig hebt.

Door uw papierverbruik te verminderen kunt u uw bureau ook netter inrichten. Vermijd waar mogelijk de verleiding om af te drukken en recycle oude papieren documenten die u niet meer nodig hebt.

Papieren documenten die essentieel zijn, moeten een thuis krijgen. Zet een eenvoudig opbergsysteem op dat u zal helpen uw documenten georganiseerd en gemakkelijk toegankelijk te houden. Gebruik tabbladen om dingen sneller terug te vinden.

Blijf alle essentiële documenten scannen en digitaal klasseren, zodat uw ruimte georganiseerd blijft.

#4 Omarm het minimalisme van het bureau

Probeer een minimalistische werkruimte in te richten. Niet alleen zal uw bureau beter georganiseerd zijn (wat de productiviteit ten goede komt), maar u zult ook veel gemakkelijker een gestroomlijnde en doeltreffende werkruimte kunnen handhaven.

Weersta de neiging om uw bureau te bedekken met versieringen en persoonlijke voorwerpen. Hou het bij één persoonlijk voorwerp en één decoratief voorwerp. Uw bureaublad moet gereserveerd zijn voor essentiële zaken die u tijdens uw werkdag nodig hebt.

Verwijder ook overdadig schrijfgerei, die berg post-it briefjes en uw pot vol paperclips. U hebt ze niet nodig! Alles wat u niet elke dag gebruikt, moet weg in een georganiseerde lade of u moet het helemaal wegdoen.

#5 Schoon

Geef regelmatig uw hele werkruimte een beetje opruiming en een grondige schoonmaakbeurt.

Houd de zaken georganiseerd door elke dag te beginnen met twee minuten op te ruimen. Berg papieren op. Leg papierwaren terug in de lade. Doe achtergebleven afval in de vuilnisbak.

Veeg ook uw toetsenbord en muis elke dag af met een microvezeldoekje. De hoeveelheid bacteriën die zich ontwikkelt op die regelmatige aanraakpunten op onze bureaus is schokkend. Wijd één keer per week een paar minuten aan een grondige schoonmaakbeurt van uw bureaublad met een antibacteriële reinigingsspray.

Als u uw bureau en uw werkruimte in het algemeen schoon en opgeruimd houdt, is dat goed voor uw algemene gezondheid, voor uw humeur en voor uw productiviteit.