Chat with us, powered by LiveChat

Verminder je woede op een efficiënte en gezonde manier

Studies hebben aangetoond dat je op een gezonde manier hartziekten kunt helpen voorkomen door je woede te verminderen.

Wat je moet weten over hoofdpijn

In dit artikel lees je informatie over hoofdpijn in het algemeen. Je ontdekt er welke soorten hoofdpijn je kunt ervaren. Verder kom je heel wat te weten over de zeer zeldzame gevallen waarin hoofdpijn eigenlijk een symptoom is van een ernstige ziekte.

Wetenschappelijke teksten sneller lezen, begrijpen en onthouden

De meeste mensen leerden lezen op school. Maar niet elke student of wetenschapper kan snel en volgehouden lezen betekent.

Het passief inkomen ... een onbereikbare utopie?

Het hele jaar door op vakantie zijn, de wereld rondreizen en bijverdienen zonder ook maar een vinger uit te steken.

Tips voor thuis werken en studeren

Als gevolg van de coronapandemie werden thuis werken en studeren gemeengoed voor veel werknemers en studenten. De thuiswerkplicht is nu weliswaar voorbij en scholen en universiteiten zijn weer open, maar toch zijn er nog steeds veel mensen die liever thuis werken en/of studeren.

Job sharing als nieuw werktijdmodel: voor- en nadelen voor werknemers en werkgevers

Terwijl fulltime werken steeds minder populair wordt, wordt job sharing (de duobaan) meer en meer gewaardeerd.

Motiverende kleuren voor je werkomgeving

Om de productiviteit en het enthousiasme op de werkplek te verhogen, kunnen bedrijven verschillende methoden gebruiken. Een mooi voorbeeld zijn de principes van de kleurenpsychologie; deze kunnen werknemers aanmoedigen en beïnvloeden

Gezonde slaapgewoonten voor een weldoende nachtrust

Als het erom gaat een rustgevende, diepe slaap te krijgen, dan predikt iedereen altijd dat je vooral een slaaproutine moet hebben en dat je gewoontes moet aanleren om gezonder te slapen.  

Gezondheidsvoordelen van een verstelbaar bedframe

Niets is beter voor een comfortabele nachtrust dan een verstelbaar bedframe. En het is niet verwonderlijk dat een comfortabele nachtrust ook veel voordelen voor de gezondheid heeft. Daarom volgen hier enkele gezondheidsvoordelen van een verstelbaar bedframe. Ze kunnen helpen verschillende soorten pijn te verlichten en zelfs je relatie te verbeteren.

Alles wat je moet weten over zit-stabureaus

Dit is een gids en inleiding tot zit-stabureaus. Waarom worden ze steeds populairder, wat zijn de voordelen ervan, welke zit-stabureaus zijn er en wat moet je weten voordat je er zoiets koopt en gebruikt?

5 tips om je werknemers in je bedrijf te houden!

Eersteklas werknemers in je eigen bedrijf zijn een ware zegen. 

Installeer je monitor optimaal

Je hebt wellicht al gehoord van ergonomische stoelen en bureaus, maar heb je ook al gedacht aan je beeldscherm?

Gaming stoel of bureaustoel ... Wat is beter?

Een gamestoel ziet er geweldig uit en als je zo in het kort de eigenschappen ervan leest, lijkt hij veel weg te hebben van een ergonomische stoel.

Ergonomisch correct tillen en dragen

Rugpijn komt niet alleen voor bij mensen die de hele dag in rare houdingen zitten. 

Oefeningen voor een betere lichaamshouding – Voorkom rugpijn

Hoewel ergonomische meubilair de noodzakelijke voorwaarden voor een goede werkhouding scheppen, is het eveneens van belang zelf ook aan de gezondheid te werken. 

5 tips voor een gezondere slaap

Weet je wat Duitsers zeggen wanneer ze zich moe voelen?

Eenvoudige remedies tegen snurken

Snurken stoort niet alleen de slaap van de patiënt zelf, maar vooral ook die van zijn partner.

Maatregelen voor gezonde ogen tijdens beeldschermwerk op kantoor

Op kantoor kan men meestal niet om intensief beeldschermwerk heen

Met de baas goed overweg kunnen - Zonder te slijmen

Als je het goed kunt vinden met de leidinggevende, maakt dat je werk als werknemer meestal een stuk aangenamer. 

Tips voor een opgeruimd kantoor thuis

Velen van ons zitten een groot deel van de week achter een bureau, of dat nu op kantoor is of thuis in een studeerkamer.

Ontdek hoeveel slaap je precies nodig hebt

Niet iedereen is na een nachtrust van zes of zeven uur fris en alert en kan beweren goed uitgerust te zijn.

Laat je kind nog gezonder opgroeien

De voorbije decennia hebben we een ongelooflijke medische vooruitgang gemaakt.

Zit-stabureaus: de goede en de slechte

Jarenlang was er maar één manier om een bureau te gebruiken, en dat was al zittend. 

Een dutje op het werk in plaats van slaaptekort

Werkende mensen ervaren meestal ook veel stress en een constante druk om goed te presteren. 

Tips om beter te slapen

Voldoende en vooral goede slaap is ongelooflijk belangrijk voor je geestelijke en lichamelijke gezondheid. En toch vinden veel volwassenen het ontzettend moeilijk om lang en diep te slapen. Daarom hebben we in deze gids de 5 belangrijkste tips om beter te slapen op een rijtje gezet. Veel plezier met het ontdekken en uitproberen ervan!  

Omscholing: een nieuwe start in je beroepscarrière

Wat je ook motiveert om je om te scholen, soms wil of moet je van baan veranderen. Om- of bijscholing is een vorm van onderwijs of opleiding. Niet iedereen hoeft helemaal opnieuw te studeren of stage te lopen, maar kan bijvoorbeeld ook kiezen voor een vervolgopleiding binnen zijn huidige beroepenveld. Het gevolg is dat men een ander beroep kan gaan uitoefenen. Het is ook mogelijk te solliciteren naar banen voor loopbaanwisselaars en dan alles wat je nodig hebt direct in het bedrijf te leren.

 

Reputatiemanagement: online een betere impact maken als ondernemer of werknemer

Digitalisering heeft ons vele voordelen opgeleverd, zoals bijvoorbeeld een groter bereik. Het kan ook snel nadelen met zich meebrengen voor het aanzien van een persoon of bedrijf. Een slechte beoordeling kan veel veranderen, maar ook een foute handelwijze op sociale media. Het bekendste voorbeeld van dit effect op je aanzien zijn waarschijnlijk foto's van feestjes en drankgebruik op een publiek toegankelijk socialemediaprofiel. Veel bedrijven zijn terughoudender tijdens een sollicitatieprocedure als ze dat soort beelden aantreffen; ze werven dan liever iemand anders aan. Je reputatie kan door de snelheid van het internet in enkele seconden veranderen, bijvoorbeeld door negatieve kritiek die potentiële klanten afschrikt.

 

Zitten als gezondheidsrisico en de beste methoden tegen pijn en een slechte houding

Te veel zitten maakt je ziek. Te lang zitten, en vooral in een slechte houding, kan onder meer leiden tot pijn in de rug, nek, benen en heupen. En de schade op lange termijn is zelfs nog ernstiger. Niet alleen je zenuwen en het spijsverteringsstelsel kunnen aangetast worden. Nee, verkeerd en te lang zitten kan zelfs leiden tot een verhoogd risico op kanker en diabetes.


Geestelijke gezondheid in het thuiskantoor

Hoewel de Covid-19 pandemie nu voorbij lijkt te zijn en er geen thuiskantoorverplichting meer bestaat, kiezen steeds meer mensen en bedrijven voor een thuiskantoor. De voordelen zijn talrijk: een beter evenwicht tussen leven en werk, gelukkigere werknemers, lagere kosten, enzovoort.

Tips om midden in de nacht weer in slaap te raken

Slaap is een belangrijke steunpilaar van jouw welzijn. Een minimum van 7 uur slaap per nacht wordt aanbevolen om tijdens de dag goed alert te zijn. We weten echter allemaal dat de opvoeding van een baby, stress en reizen slechts enkele van de redenen zijn waarom we minder slaap krijgen dan we nodig hebben.