Gratis bezorging in NL en BE
Code: ZOMER10 | 10% korting voor alle
Tot 10 jaar garantie

Hoe u kunt voorkomen dat u naar de chiropractor gaat

19 januari 2023

Het zien van een chiropractor is iets dat met elk voorbijgaand jaar steeds gebruikelijker wordt. En waarom gebeurt het? Welnu, gezien onze moderne manier van thuiswerken, plus het feit dat kantoormedewerkers gemiddeld 75% van hun leven zittend doorbrengen, hebben onze houding en gewrichten daaronder te lijden gehad. Of het nu gaat om rugpijn, schouderpijn, nekpijn of gewoon dat je in je normale leven steeds meer voorovergebogen zit, net zoals je achter je computer zou zitten, naar de chiropractor gaan lijkt een slimme zet voor je fysieke gezondheid. wezen.

Wat is een chiropractor?

Een chiropractor is een klinisch opgeleide gezondheidswerker die met uw lichaam werkt om problemen zoals een slechte houding, kromming van de wervelkolom en andere pijntjes en kwalen te corrigeren. Wanneer u een afspraak heeft met een chiropractor, zal hij of zij waarschijnlijk röntgenfoto's van uw lichaam maken en controleren op problemen zoals kromming, degeneratie en verkeerde uitlijning. Ze kunnen mogelijk de onderliggende oorzaak van rugpijn of een stijve nek diagnosticeren. Ze kunnen ook erg nuttig zijn als je een fysiek trauma hebt gehad, zoals een auto-ongeluk, omdat ze kunnen helpen bij problemen zoals een whiplash. Een chiropractor kan tussen de € 30 en € 300 per sessie in rekening brengen, dus hoewel het nuttig is, kan het proces om er regelmatig een te bezoeken duur zijn. Daarom is het het beste om koste wat het kost te voorkomen dat je naar de chiropractor moet,

Werken?

Hoewel een bezoek aan een chiropractor niet al uw pijntjes en kwalen kan verhelpen, kan het opmerkelijke dingen doen om uw pijn te verlichten en daadwerkelijk de oorzaak van uw pijnproblemen te diagnosticeren. Neem bijvoorbeeld lage rugpijn, een van de meest voorkomende aandoeningen die elke dag door chiropractors over de hele wereld worden behandeld. Met slechts een aanraking en zeer lichte druk kunnen chiropractors de bron van deze pijn analyseren en diagnosticeren en deze eenvoudig met hun handen behandelen.

Een paar jaar geleden voerde het National Center for Biotechnology Information (NCBI) een onderzoek uit naar handmatige duwmanipulatie (MTM) versus mechanisch geassisteerde manipulatie (MAM) en manipulatie versus gebruikelijke medische zorg (UMC). De conclusie was dat 94% van de patiënten die een chiropractor raadpleegden na 4 weken een vermindering van 30% van de lage rugpijn ervoeren. Echter, 56% van de patiënten die een arts zagen, ervoer slechts 30% vermindering van lage rugpijn na 4 weken.

Dit toont de doeltreffendheid van chiropractische hulp in termen van pijnverlichting, maar idealiter zou niemand in die positie willen zijn waar ze pijn moeten verlichten. Laten we dus eens kijken naar enkele dingen die we kunnen doen en manieren waarop we kunnen voorkomen dat we zelfs maar naar de chiropractor gaan.

controle over die houding

Houding is een van de belangrijkste oorzaken van rug-, nek- en schouderpijn, en het is iets waar maar weinigen van ons zich op richten als we zitten of staan. Wat comfortabel zit en staat, is vaak niet bevorderlijk voor onze houding. Denk er maar eens over na: waarom zou iemand de moeite nemen om te slungelig te worden als het pijn doet om dat te doen? Het probleem is dat slungelig zijn en andere dingen die de houding doden comfortabel lijken, maar na verloop van tijd zullen ze wat goed en natuurlijk is pijnlijk maken.

Het te allen tijde aanhouden van een goede en juiste houding is uitermate belangrijk als u een bezoek aan de chiropractor wilt vermijden. De reden dat dit belangrijk is, is dat door een juiste houding aan te houden, u kromming van de wervelkolom kunt helpen voorkomen, wat een veel groter probleem kan worden dan alleen rugpijn als het jaren en jaren aanhoudt.

Je houding is ook erg belangrijk om je wervelkolom goed uitgelijnd te houden, dus door aan je houding te werken, werk je effectief aan je houding en krijg je dat spiergeheugen dat je op de lange termijn zal helpen. Een ander ding dat kan helpen, is het regelmatig strekken van de nek. Dit is vooral handig na urenlang zitten en werken, waarbij je zeker een keer per uur je nek wilt strekken. Over werken op kantoor gesproken...

Hoe Flexispot kan helpen

Een geweldige manier om rugpijn te verlichten en uw houding te corrigeren, is door een ergonomische stoel te gebruiken. Onze ergonomische stoelen  zijn hier speciaal voor ontworpen en zorgen bij gebruik voor weinig tot geen rugklachten. Onze ergonomische stoelen verminderen ook stijfheid en stress in de heupen, wat de doorbloeding verbetert en het metabolisme van het lichaam kan stimuleren. Dit alles leidt tot aanzienlijke gezondheidsvoordelen op de lange termijn en vermindert het risico op hart- en vaatziekten.

Als u meer informatie wilt over onze producten en hoe ze u kunnen helpen uw bestaande indrukwekkende thuiskantoor te verbeteren,  neem dan contact met ons op  en wij helpen u graag verder.