Gratis bezorging in NL en BE
Schrijf je in en krijg 8% korting
Tot 10 jaar garantie
Home>Alle blogs>Trends>Blog detail>

Sommige informatie die u moet weten bij het kopen van kantoormeubilair

07 november 2022

Wanneer je een kantoor start en runt, staat het meubilair voor de werkplekken van de medewerkers meestal niet bovenaan de prioriteitenlijst. Kantoorinrichting kan een onmiskenbaar belangrijke sleutel tot succes zijn die maar al te vaak over het hoofd wordt gezien. Want als werknemers zich goed voelen op hun werkplek, zijn ze 12% productiever en presteren ze 20% beter dan de concurrentie. Geloof het of niet, jouw kantoormeubilair en kantoorinrichting dragen bij aan dit geluk en succes! In hoogte verstelbare bureaus, zoals bijvoorbeeld de E7 , hebben bewezen een positieve invloed te hebben op de productiviteit van uw personeel.

 

In deze blog leert u waarom u zich zorgen moet maken bij het kopen van kantoormeubilair en hoe u de beste opties vindt voor uw bedrijf en werknemers.

 

We bespreken enkele opwindende factoren waarmee u rekening moet houden bij het winkelen voor kantoormeubilair en hoe deze factoren uw uiteindelijke aankoopbeslissing zouden moeten beïnvloeden.

1. Het begint allemaal met de prijs

 

De eerste factor bij elke aankoop is de prijs. Een kantoor inrichten kan een kostbare aangelegenheid zijn. De meeste leveranciers van kantoormeubilair schatten de kosten van het meubilair op basis van de vierkante meters van de kamer. Eenvoudige kantoormeubelen kosten bijvoorbeeld rond de 40 euro per vierkante meter. Als uw kantoor 2.000 vierkante meter groot is, kost het ongeveer 80.000 euro om het met meubilair uit te rusten. Deze prijs stijgt snel, afhankelijk van de kwaliteit. Een kwaliteitskantoor van dezelfde grootte kan aanzienlijk meer kosten.

 

Wanneer je losse meubelen koopt, is er ook een ruime prijsklasse. Natuurlijk moet je stukken vinden die bij je budget passen, maar die toch de stijl en het comfort bieden die je wenst.

2. Uw kantoormeubilair weerspiegelt uw cultuur en merk

 

Heeft u regelmatig klanten op kantoor? Dan heb je geluk met trouwe klanten. Deze trouwe klanten besteden 67% meer dan nieuwe klanten. Alleen al om die reden moet uw ruimte uw merk weerspiegelen.

 

Als uw kantoormeubilair en ontwerp er gedateerd uitziet, ziet uw bedrijf er ook gedateerd uit voor uw bezoekers. Daarom moeten uw meubels uw merkimago weerspiegelen en uw unieke bedrijfscultuur onderstrepen, in plaats van er afbreuk aan te doen.

 

Dit is een belangrijke factor om te overwegen bij het kiezen van uw interieurstijl. U moet een stijl kiezen die goed bij uw bedrijf past. Een technologisch georiënteerd bedrijf kan bijvoorbeeld kiezen voor moderne of industriële meubelen. In hoogte verstelbare bureaus, zoals de E8 , of ergonomische bureaustoelen, zoals de BS13 , zijn hier perfect voor. Daarentegen zal een bedrijf dat gespecialiseerd is in de buitenlevensstijl meer aantrekkingskracht vinden met een rustieke esthetiek voor hun kantoor.

3. Besteed speciale aandacht aan uw bureaustoelen

 

Wanneer je kantoormeubelen koopt, moet je veel tijd nemen om de juiste stoelen te kiezen . U en uw medewerkers moeten dagelijks vele uren zitten. Je hebt de juiste stoelen nodig die de steun en het comfort bieden die je nodig hebt om dag in dag uit door deze vervelende activiteit te komen.

 

Uit een onderzoek van de American Medical Association bleek dat bedrijven elk jaar ongeveer $ 81 miljard aan productiviteit verliezen omdat hun werknemers onwel zijn. Iets meer uitgeven voor de juiste stoel kan uw winst aanzienlijk verhogen.

4. Houd rekening met de stroom van uw kantoorontwerp

 

Vroeger waren kantoorcabines en eenvoudig kantoormeubilair de standaard voor kantoorinrichting. Dit ontwerp is nog steeds erg modieus. Door de individuele werkplekken te scheiden met cabinewanden, kan elke individuele medewerker zich beter concentreren. Hij wordt niet afgeleid door wat zijn collega's in de buurt doen.

 

Toch worden kantoortuinen steeds populairder. Studies tonen aan dat 75% van de werknemers teamwork als een belangrijke factor op kantoor ziet.

 

In kantoortuinen worden de scheidingswanden tussen werkplekken verwijderd en werken medewerkers dicht bij elkaar. Een open ontwerp stimuleert echte samenwerking en communicatie, waardoor de kantoorrelaties en de productiviteit van uw bedrijf worden verbeterd.

 

Workflow is een belangrijke factor die strategisch moet worden aangepakt om de efficiëntie en communicatie op kantoor te optimaliseren.

5. Dure kantoormeubelen zijn niet altijd de beste!

 

Naast prijs zijn er vier belangrijke kwaliteiten die we zoeken in meubels: stijl, comfort, duurzaamheid en functionaliteit. Meestal offeren we een of twee van deze eigenschappen op voor een andere. Dus de meest duurzame bureaustoel is misschien niet de mooiste. Evenzo, hoewel een kwaliteitsbureaustoel stijlvol en comfortabel kan zijn, kan deze functionaliteit missen.

 

In plaats van veel geld uit te geven aan kantoormeubilair waarvan u denkt dat het alle vier de kwaliteiten heeft, moet u overwegen welke kwaliteiten u het meest nodig heeft en zich concentreren op de meubelstukken die deze kwaliteiten bieden.

6. Overweeg andere voorzieningen voor uw kantoor

 

Meestal denken we bij "meubels" alleen aan bureaustoelen, bureaus, vergadertafels, archiefkasten, enz. Er zijn echter andere dingen die u kunt kopen om uw kantoor aan te kleden en medewerkers wat meer comfort te geven , zoals: B. een mooi koffiezetapparaat, een pooltafel, mooie loungemeubels, een centerpiece, etc.

 

Hoewel deze dingen niets met werk te maken hebben, kunnen ze het leven op kantoor echt verbeteren door een beetje entertainment en plezier aan de omgeving toe te voegen. In feite ziet 97% van de werknemers hun kantoorruimte als een weerspiegeling van hun waarde. U moet ervoor zorgen dat hun gebied uw waardering toont.

 

Als uw medewerkers zich prettig voelen op hun werkplek, zijn ze productiever en willen ze langer blijven! Dus als u wat geld over heeft in uw kantoormeubilairbudget, moet u nadenken over welke extra voorzieningen u uw medewerkers kunt bieden.

7. Kies de juiste leverancier van kantoormeubilair

 

Er zijn geschikte leveranciers van kantoormeubilair en er zijn minder goede. Het verschil zit vaak in de diensten die ze bieden, naast het verkopen van de meubels. Goede meubelfabrikanten bieden ook een eersteklas bezorg- en montageservice. Sommigen werken zelfs samen met interieurontwerpers om de ideale kantooromgeving te creëren.

 

U moet met verschillende providers praten en degene vinden die u de beste service belooft. Hoewel u misschien iets meer betaalt, zijn deze voordelen van onschatbare waarde en zorgen ze voor een veel betere ervaring.