Chat with us, powered by LiveChat
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.

Een gids voor ischiashulp tijdens het werken op uw kantoor

Augustus 11, 2022

Als je werk vereist dat je langere uren zit, ben je waarschijnlijk geen vreemde om achteruit te gaan. Langdurig zitten aan een bureau voor bijna een derde van je dag kan leiden tot stijfheid en spanning in je lichaamsspieren die extreem ongemak kunnen veroorzaken. Hoewel rugpijn een veel voorkomend probleem is, wordt een aandoening die bekend staat als ischiaspijn ook steeds overheersender. Ischiaspijn is een aandoening waarbij de pijn afkomstig is van de onderrug, maar het reist door het been naar beneden en straalt uit door de dij en kan zo ver gaan als de voeten.

Ischiaspijn is het gevolg van irritatie van de heupzenuw die vaak het gevolg is van een andere onderliggende aandoening van de wervelkolom, waaronder artrose van de wervelkolom of spinale stenose. Het kan echter ook het gevolg zijn van langdurig zitten, vooral bij een slechte houding, en komt daarom steeds vaker voor bij mensen met een bureaubaan.

In wat volgt, delen we een inzicht in hoe u ischiaspijn kunt verlichten tijdens het werken op uw kantoor. Dus laten we beginnen.

Ga rechts zitten

Zoals eerder vermeld, is een van de mogelijke oorzaken van ischiaspijn langdurig zitten, vooral in een slechte houding. Sommige mensen hurken onbedoeld of zitten in een ongepaste houding, zoals hangen. Gelukkig is het verbeteren van je houding en het onderhouden ervan relatief eenvoudig, maar het vereist bewuste oefeningen. Misschien is de gemakkelijkste manier om een goede houding aan te houden terwijl u op kantoor werkt, te investeren in een ergonomische bureaustoel.

Ergonomische bureaustoelen zijn ontworpen om voldoende ondersteuning te bieden aan uw armen, schouders, wervelkolom en billen. Bovendien zorgt het gebruik van een ergonomische bureaustoel ervoor dat u comfortabel op de meest geschikte hoogte zit en biedt u de flexibiliteit om de hoogte van de stoel of de diepte van de zitting aan te passen voor maximale ondersteuning en comfort.

Naast het investeren in een ergonomische bureaustoel, is de andere meest kritische manier om goed te zitten, om in de juiste hoeken over je lichaam na te denken. Wanneer u op uw stoel zit, zorg er dan voor dat uw ogen zich op hetzelfde niveau bevinden als het midden van het scherm waar u naar kijkt. Bovendien, wanneer u in een ontspannen positie zit, moeten uw oren direct boven uw schouders zijn en uw schouders direct boven uw heupen.

Bovendien moeten je heupen een hoek van 90O maken met je knieën en moet er ook een rechte hoek zijn tussen je knieën en je voeten. Ten slotte moeten uw voeten zodanig op de vloer worden geplaatst dat ze een rechte hoek met de vloer maken.

Wanneer u probeert uw zitpositie aan te passen door de juiste hoekregel op te nemen, kan het in eerste instantie vreemd aanvoelen, maar als u eenmaal gewend bent aan de nieuwe zithouding, zal het u helpen uw heuppijn te beheersen tijdens het werken op kantoor.

Creëer een ergonomische werkplek

Hoewel investeren in een ergonomische bureaustoel een cruciaal onderdeel is van het creëren van een ergonomische werkplek, zijn er verschillende andere maatregelen die u moet nemen om ervoor te zorgen dat u ischiasverlichting krijgt tijdens het werken op uw kantoor.

 

Pas de hoogte van uw bureau aan

Een integraal onderdeel van het creëren van een ergonomische werkplek is het aanpassen van de hoogte van al uw werkplekaccessoires om ervoor te zorgen dat u een goede zithouding kunt behouden. Om dit doel te bereiken, moet u mogelijk beginnen met het aanpassen van de hoogte van uw bureau. Een bureau dat te hoog is, kan je armen en schouders belasten, terwijl een bureau dat te laag is ervoor kan zorgen dat je gaat liggen en je rug belast, wat je heuppijn kan verergeren. Daarom is een in hoogte verstelbare werkplek de beste ergonomische oplossing voor werknemers. Het stelt werknemers in staat om hun positie af te wisselen van zittend naar staand en vice versa met bepaalde tijdsintervallen, zodat werknemers een adequate houding kunnen behouden en problemen zoals onderrugpijn en ischias kunnen verlichten.

Gezien de voor de hand liggende voordelen van een in hoogte verstelbaar bureau, worden converteerbare statafels steeds populairder. Als uw kantoor echter geen in hoogte verstelbaar stabureau heeft, kunt u investeren in een sta-bureauomzetter.

Een sta-bureauomvormer is een draagbare toevoeging aan uw werkstation waarmee u uw conventionele bureau kunt transformeren in een sta-bureau. En als je je afvraagt of een staande bureauomvormer de moeite waard is? Het antwoord is ja. Staande bureauomvormers zijn meestal lichtgewicht, draagbare kantooraccessoires met een eenvoudig duw- en trekmechanisme waarmee u kunt genieten van de voordelen van een sta-bureau zonder er daadwerkelijk in te investeren. Dus waarom niet kiezen voor een goedkoop alternatief van een converteerbaar stabureau dat u dezelfde voordelen biedt.

Pas uw monitorniveau aan

Een ander cruciaal aspect van het creëren van een ergonomische werkplek is het aanpassen van uw monitorniveau. U kunt de hoogte van uw scherm zodanig verhogen of verlagen dat uw blik van nature op het gebied van uw scherm valt wanneer u het vaakst kijkt. Het zorgt ervoor dat je niet voorover hoeft te leunen of je nek hoeft te kantelen terwijl je op je scherm werkt.

Bovendien moet u, naast het aanpassen van het monitor- of schermniveau, ook de helderheid van uw computerscherm aanpassen. Wanneer de helderheid van uw scherm te laag is, kan dit ervoor zorgen dat u naar voren leunt. Evenzo, wanneer het scherm te helder is, kunt u het een uitdaging vinden om door het scherm te lezen, waardoor u kunt gaan hangen.

Plaats alles wat je nodig hebt binnen handbereik

Onderdeel van het creëren van een ergonomische werkplek is het plaatsen van alles wat je nodig hebt binnen handbereik. Afhankelijk van de dingen die je het vaakst nodig hebt, moet je ervoor zorgen dat je ze binnen handbereik plaatst, zodat je gemakkelijk alles kunt krijgen wat je nodig hebt zonder jezelf te leunen of uit te rekken. Zorg er bovendien ook voor dat je toetsenbord en computermuis ook goed binnen handbereik zijn, zodat je jezelf niet verder hoeft te pushen.

Kom in beweging

De meeste kantoorbanen omvatten tegenwoordig het grootste deel van de werkdag in dezelfde positie staan of zitten. Langdurig zitten of staan kan aandoeningen zoals rugpijn en ischias verergeren. Om de cyclus van pijn te doorbreken en ischiasverlichting te krijgen tijdens het werken op uw kantoor, moet u ervoor zorgen dat u de eenvoudige regel volgt om in beweging te komen. Zorg er gewoon voor dat je niet langer dan een uur in dezelfde positie zit. Als je een baan hebt waarbij je lange uren moet zitten, zorg er dan voor dat je eens per uur een korte pauze neemt en een korte wandeling maakt. Herhaal de beweging elk uur zodat de bloedcirculatie in je lichaam verbetert en je verlichting kunt krijgen van pijntjes en kwalen. Evenzo, als je werk vereist dat je lange uren staat, neem dan een paar minuten de tijd om elk uur te pauzeren om een tijdje te zitten en probeer stukken uit die je zittend kunt doen.

Oefen de juiste bewegingen

Als u op zoek bent naar ischiasverlichting tijdens het werken op uw kantoor, weet dan dat u buiten het kantoor voor uzelf moet zorgen. Zorg er thuis voor dat je de juiste bewegingen oefent, vooral bij het lopen en gewichtheffen.

Wanneer u iets op uw kantoor of thuis moet tillen, zorg er dan voor dat u de juiste tiltechnieken oefent en buigt op de knieën en houd het object dicht bij uw borst terwijl u uw rug recht houdt. Het zal helpen de druk op uw wervelkolom te verminderen en u zult in staat zijn om elk matig gewicht op te tillen zonder ischiaspijn te verergeren. Zorg er bovendien tijdens het lopen voor dat je schouders ontspannen zijn en je een rechte rug en kin hebt.

Draag ondersteunend schoeisel

Als uw kantoorbaan vereist dat u lang staat of vaak door uw kantoor loopt, is het het beste om te investeren in ondersteunend schoeisel. Kies in plaats van hoge hakken voor comfortabele schoenen die je positie en beweging kunnen ondersteunen.

Als uw werk vereist dat u op een harde ondergrond staat, kunt u ook overwegen om een gewatteerde vloermat onder uw werkplek te plaatsen.

Laatste woorden

Ischias op zichzelf is misschien geen levensbedreigende aandoening, maar de pijn die het veroorzaakt, kan de kwaliteit van uw leven ernstig beïnvloeden. Gelukkig zijn er manieren om ischiasverlichting te krijgen tijdens het werken op uw kantoor. Van investeren in een ergonomische werkplek tot het dragen van ondersteunend schoeisel en het oefenen van de juiste bewegingen gedurende de dag kan ervoor zorgen dat u productief werkt terwijl u ischiaspijn beheert en verlicht.