Chat with us, powered by LiveChat
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.

Veilig en verstandig afvallen zonder dieet

Oktober 19, 2022

Veel mensen zijn op reis om af te vallen, maar weten hoe je je doelen moet bereiken kan een uitdaging zijn. Met zoveel dieetplannen die er zijn, kunnen mensen op zoek gaan naar snelle resultaten op de weegschaal ten koste van hun gezondheid.

Wanneer het dieet afloopt, komen veel mensen weer aan, wat leidt tot een onhoudbaar patroon van jojo-eten dat hun stofwisseling kan beschadigen.

Met onze top tips kunt u veilig en duurzaam afvallen, zonder snelle oplossingen, maar met een focus op een gezonde levensstijl op lange termijn.

1. Voeg krachttraining toe aan uw routine

Spieren opbouwen is een geweldige manier om uw stofwisseling te stimuleren en een strakker uiterlijk te krijgen. Krachttraining is de gemakkelijkste manier om spieren op te bouwen, en omvat oefeningen waarbij u uw kracht moet gebruiken om ze uit te voeren.

Voorbeelden van krachttraining waarbij het lichaamsgewicht wordt gebruikt, zijn sit-ups, push-ups en squats. U kunt ook oefeningen doen met staven, halters of kettlebells, zoals deadliften of bicep curls.

Hoe u ook kiest voor krachttraining, het is een geweldige manier om gezond en duurzaam gewichtsverlies te ondersteunen.

2. Vermijd calorierijk voedsel

De sleutel tot duurzaam gewichtsverlies is het vermijden van een overmatig hongergevoel, omdat u dan het risico loopt om vette voedingsmiddelen te eten om het hongergevoel te compenseren. Er is een manier om grote maaltijden en tussendoortjes te eten en toch af te vallen. Het gaat erom calorierijk voedsel te vermijden.

Calorierijk voedsel is voedsel dat veel calorieën bevat in een kleine portie. Voorbeelden hiervan zijn vet rood vlees, chocolade en volvette kaas.

Kies in plaats daarvan voor voedingsmiddelen met weinig calorieën per portie, zodat u ze in grote hoeveelheden kunt eten. Voorbeelden van deze voedingsmiddelen zijn bonen en peulvruchten, fruit en groenten.

3. Integreer natuurlijke oefening

Om af te vallen hoeft u niet elke dag een uur naar de sportschool te gaan. U kunt het aantal calorieën dat u verbrandt verhogen door gewoon meer beweging in uw dag op te nemen, of dat nu is door huishoudelijke klusjes te doen of door dagelijks te gaan wandelen.

Een gemakkelijke manier om meer beweging in uw dag op te nemen is te investeren in een sta-bureau, zoals dit bureau van Flexispot. Door een sta-, fiets- of loopbandbureau te kopen, kunt u de hele dag door meer bewegen zonder dat u het doorheeft!

4. Houd gezonde snacks in huis

Wanneer u probeert af te vallen, is het normaal om tussen de maaltijden door honger te hebben. Als u chips, chocolade of snoep in huis hebt, kan de verleiding om u tegoed te doen aan suikerhoudende snacks om de honger te stillen soms te groot zijn.

Om ervoor te zorgen dat u verzadigd bent terwijl u ook uw doelen bereikt, kiest u voor gezonde snacks in huis, zoals hummus, fruit en noten en zaden.

5. Eet meer eiwitten

Niet alleen houdt eiwit u goed vol, maar het is ook de macronutriënt die uw lichaam de meeste energie kost om te verteren. Uw lichaam verbruikt meer energie wanneer het eiwit moet verteren dan wanneer het vet of koolhydraten verteert.

Als u niet zeker weet hoe u de hoeveelheid eiwit in uw dieet kunt verhogen, streef dan naar ongeveer 30 g eiwit bij elke maaltijd en verhoog de hoeveelheid na verloop van tijd langzaam. Als u moeite hebt om voldoende eiwitten in uw dieet op te nemen, voeg dan elke ochtend een paar schepjes eiwitpoeder toe aan een smoothie, cornflakes of havermoutpap.

6. Eet met een klein calorietekort

De basis van afvallen is dat u meer calorieën verbruikt dan u verbruikt. Een gemakkelijke manier om dat te doen is te eten met een zogenaamd calorietekort. Bereken hoeveel calorieën u ongeveer op een dag verbruikt - dat zijn uw onderhoudscalorieën.

Trek vervolgens ongeveer 300-500 calorieën daarvan af - dat is uw calorietekort. Streef ernaar minstens 80% van de tijd met een calorietekort te eten om resultaten te boeken. Vergeet niet dat u het aantal calorieën niet te laag moet houden, anders loopt u het risico dat uw stofwisseling wordt verstoord.

7. Alcoholgebruik verminderen

Maar al te vaak vragen mensen zich af waarom ze niet zo snel afvallen als ze willen, ook al denken ze dat ze een calorietekort hebben. Een belangrijke fout die mensen maken, is dat ze vergeten om vloeistoffen mee te tellen bij het tellen van calorieën.

Alcohol, vooral bier en cider, bevat veel calorieën. Als u in het weekend regelmatig drinkt, kunt u ongemerkt 500 calorieën of meer binnenkrijgen.

Een van de eenvoudigste manieren om af te vallen is minder alcohol drinken. Het zal niet alleen uw taille verkleinen, maar het is ook beter voor u. U kunt ook kiezen voor alcoholische dranken met minder calorieën. Een goed voorbeeld van een caloriearm drankje is een sterke drank zoals wodka of gin, gecombineerd met een calorievrije mixer. Op die manier kunt u evenveel drinken als voorheen, maar met minder calorieën.