Chat with us, powered by LiveChat
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.

Wat te doen na het werk om stress te verlichten?

Oktober 31, 2022

Constant bellen, vergaderen, lezen, schrijven, archiveren, herzien, opnieuw indienen. Je collega's die heen en weer rennen, de printer die 24/7 aan staat en rare geluiden maakt. Je werkplek kan al snel een oncomfortabele plek worden en op je zenuwen werken. Dit kan al snel leiden tot stress, die je ook heel gemakkelijk thuis vergezelt. Maar: wat kunt u doen zodat u na het werk kunt ontspannen en het stressvolle dagelijkse leven kunt vergeten en ontspannen?

 

Hier zijn enkele tips om thuis uit te schakelen en je op jezelf te concentreren.

1. Streef een passie na

 

Zelfs als je van je werk houdt, heb je waarschijnlijk nog steeds interesses buiten je kantoor. Je passies zijn misschien geen realistische carrièrepaden, maar hobby's zijn een geweldige manier om te ontspannen na het werk.

 

Het is maar al te gemakkelijk om verdwaald te raken in uw taken, taken en dagelijkse boodschappen. Soms laat je je andere interesses helemaal vallen.

 

Als je trouw blijft aan je passie, zul je zeker kunnen genieten van je tijd na het werk. Reserveer elke dag tijd in je schema om je hobby opnieuw te ontdekken.

 

  • Richt een kamer in waar je kunt schilderen of muziek kunt oefenen
  • Begin met trainen voor je marathon
  • Ga naar buiten en maak wat foto's

 

Doe waar je van houdt en alles zal een beetje helderder lijken

2. Zoek een hobby die je afleidt van je werk

Onderzoek toont aan dat actieve activiteiten die enige mentale inspanning vereisen, betere afleiders zijn dan passieve activiteiten. Maar dit is niet duidelijk - sommige activiteiten, b.v. B. Tv kijken kan boeiender zijn dan andere. De kunst is om iets te vinden dat je bezighoudt, bij voorkeur iets dat je leuk vindt, dat je gedachten afleidt van het werk. Voor sommigen is het een kruiswoordraadsel dat ze oplossen bij koffie of een glas wijn, voor anderen is het misschien dansen. Het nastreven van je hobby's leidt je gedachten naar wat je op dat moment doet - je hobby wordt je favoriete gedachte. Het is als een vorm van meditatie.

3. Ga op een verstelbaar bed zitten en lees een boek

Of je nu in een roman duikt of de pagina's omslaat om erachter te komen wie de schuldige is, als je je op het plot concentreert, hoef je je geen zorgen te maken over een deadline voor je werk of een stapel vuile was - gedachten die je je van in slaap vallen.

 

Uit een onderzoek bleek dat 30 minuten lezen de bloeddruk en hartslag verlaagt en stress aanzienlijk vermindert. Onderzoekers van de Universiteit van Sussex hebben ontdekt dat slechts zes minuten lezen voor het slapengaan de stress met 68% vermindert, waardoor het meer ontspannend is dan naar muziek luisteren of een kopje thee drinken.

 

Gelukkig kunt u dit ook direct vanuit uw bed doen, waarbij u na het lezen, dankzij een van onze elektrisch verstelbare lattenbodems ( EB01 ) eenvoudig met één druk op de knop van een meer zittende naar een liggende positie kunt omschakelen. ga naar het land van de dromen dwalen.

 

Een regelmatige routine voor het slapengaan kan het gemakkelijker maken om in een diepe, rustgevende slaap te vallen, en lezen kan deel uitmaken van die ontspannende routine. Als lezen deel uitmaakt van dit ritueel, kun je je hersenen een signaal geven dat het bedtijd is door elke avond op hetzelfde tijdstip een boek open te slaan.

4. Blijf in beweging

 

Als je op kantoor werkt, is de kans groot dat je de hele dag in een krappe werkruimte zit (tenzij je een van de gelukkige medewerkers bent met een van onze Q8 in hoogte verstelbare bureaus ). Dus waarom zou je na het werk naar huis gaan om meer te zitten?

 

Maak er in plaats daarvan een punt van om na het werk het kantoor te ontvluchten en wat energie te verbranden.

 

 

Kies een activiteit die je leuk vindt. Het belangrijkste is dat je opstaat en beweegt. De beweging verheft je geest en verlicht spanning en stijfheid in je pijnlijke spieren.

5. Hang rond met goede vrienden

 

Het is geweldig als je via je werk sociale contacten legt. Persoonlijk heb ik een aantal vrienden voor het leven gemaakt door mijn werk. Maar één ding dat me is opgevallen aan bijna elke sociale interactie met mijn collega's/vrienden, is dat we het altijd over werk hebben. Dit hoeft niet per se slecht te zijn en ik raad ook niet aan om het contact met je collega's buiten werktijd te verbreken. Als u zich in uw vrije tijd echter bijzonder gestrest voelt over uw werk of te veel aan uw werk denkt, moet u in deze tijd preventief beleefd het contact met uw collega's afwijzen. Uw collega's zijn een van de grootste voordelen van uw werk, maar weet dat ze u ook aan uw werk kunnen herinneren. Ontmoet in plaats daarvan familie en vrienden uit je schooltijd. Ik garandeer je dat je andere onderwerpen zult vinden om over te praten en zelfs herinneringen aan op te halen.

 

Wij van FlexiSpot staan altijd tot uw beschikking om u te helpen met alle zaken die te maken hebben met ergonomische stoelen, tafels, enz. en om eventuele vragen over onze producten te verduidelijken. Neem gewoon contact op met ons ondersteuningsteam en aarzel niet. Wij zijn er graag voor u!