Chat with us, powered by LiveChat
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.

Wat is de beste manier om van weekend- naar werkmodus over te schakelen?

November 04, 2022

Het is vrijdag. Je weet zelf niet hoe je deze week bent doorgekomen. Je kijkt er naar uit om ten volle van je weekend te genieten, of je nu besluit om de hele tijd op je bank door te brengen met het kijken naar je favoriete programma's of te feesten met vrienden en familie. En voor je het weet is het al zondagavond en is het feest voorbij. Maar wat is de beste, meest comfortabele en snelste manier om van feestmodus naar werkmodus over te schakelen? We geven je een paar trucs en tips om het allemaal te doen.

1. Ga zondag vroeg naar bed

Je weet dat je zeven tot negen uur slaap per nacht zou moeten krijgen , maar wist je dat er nog meer voordelen zijn om eerder naar bed te gaan dan later? Je mag er trots op zijn dat je laat uitslapen, maar studies hebben aangetoond dat nachtbrakers gewoonten zelfs tot slapeloosheid kunnen leiden. Je hebt niet alleen moeite met inslapen, maar ook met doorslapen.

Dit brengt ons bij het volgende punt: koffie. Je kent die vicieuze cirkel: je drinkt cafeïnehoudende dranken om wakker te blijven, slaapt niet goed terwijl de cafeïne zich een weg baant door je lichaam, en drinkt dan 's ochtends koffie om de effecten van de late nacht en slechte slaap tegen te gaan. Cafeïne heeft een halfwaardetijd van 10 uur - dat wil zeggen, 10 uur nadat je het hebt gedronken, is er nog maar de helft van over. Als je eerder naar bed gaat, kun je jezelf misschien uit de cafeïnelus schoppen en zelfs een paar dollar besparen.

En hoewel je misschien zweert dat je het tegenovergestelde bent van een ochtendmens, is niemand biologisch geprogrammeerd om laat op te blijven. Als je jezelf eerder uit bed sleept, heb je 's ochtends meer energie (zelfs zonder koffie) en kun je in een training of een productief uur op kantoor passen.

2. Beoefen meditatie, yoga, enz.

Een geweldige manier is door de hersenstimulerende kracht van yoga . Veel yogabeoefenaars zullen je vertellen dat de beoefening de manier waarop ze zich dagelijks voelen en denken heeft veranderd. Maar hoe beïnvloedt yoga precies je mentale gezondheid?

Het brengt je van het sympathische zenuwstelsel naar het parasympathische zenuwstelsel, of van vechten of vluchten naar rust en verteren. In de regel ben je minder bang en kom je in een meer ontspannen toestand. Zodra je diep begint te ademen, vertraag je je vecht-of-vluchtstaat en kalmeer je je zenuwstelsel.

Verder heeft onderzoek aangetoond dat yoga de concentratie en het geheugen kan verbeteren doordat je je moet concentreren tijdens de oefeningen. Je moet niet alleen naar binnen keren en naar je lichaam luisteren om te voorkomen dat je jezelf overbelast en jezelf pijn doet, maar je moet je ook op één punt concentreren tijdens balansoefeningen.

Als je op één voet in boomhouding staat, is het moeilijk om aan iets anders te denken dan aan je balans en vorm. Dit betekent dat je je gedachten moet zuiveren, je zintuigen moet kalmeren en het vermogen van je hersenen moet verbeteren om zich op één ding te concentreren. En door het lawaai uit je hoofd te bannen, maak je ook ruimte voor een beter geheugen.

3. Zet een favoriete werkstoel op kantoor

Investeren in ergonomisch meubilair zoals de BackSupport BS11Pro verkleint niet alleen het risico op musculoskeletale aandoeningen zoals b.v. B. schade aan de nek- en ruggewrichten, verminderde, maar ook verhoogde productiviteit.

Het is daarom essentieel dat werkgevers voorzorgsmaatregelen nemen en investeren in kantooroplossingen die de fysieke gezondheid van werknemers bevorderen, in plaats van de veiligheid in gevaar te brengen.

Ergonomisch meubilair is speciaal ontworpen voor efficiëntie en comfort in de werkomgeving. In tegenstelling tot traditioneel kantoormeubilair, zorgen ergonomische stoelen ervoor dat uw lichaam in een veilige en rechtopstaande positie wordt gehouden om de belasting van uw ruggengraat, nek en heupen te verminderen.

Dit wordt bereikt met een hoofdsteun die de nek en schouders ondersteunt en een rugleuning die de natuurlijke kromming van de wervelkolom ondersteunt. Eenvoudige maatregelen als deze kunnen later spondylose (artrose in de cervicale wervelkolom) voorkomen.

4. Integreer een in hoogte verstelbaar bureau

Een andere groeiende trend die je kan helpen om weer in je werkritme te komen, is het zit-sta bureau, ontworpen om medewerkers te stimuleren meer te bewegen. Nieuw onderzoek van de Universiteit van Loughborough heeft uitgewezen dat staan aan een bureau de productiviteit verhoogt.

NHS-medewerkers ontdekten dat als ze aan hun bureau konden staan, ze meer dan een uur per dag minder zittend doorbrachten dan hun collega's. Uit het onderzoek van een jaar bleek ook dat de 77 werknemers zich minder moe en meer betrokken voelden bij het gebruik van in hoogte verstelbare werkstations, en ze rapporteerden ook verbeteringen in musculoskeletale problemen, volgens het British Medical Journal.

Denemarken heeft werkgevers zelfs verplicht om zit-sta-bureaus voor hun werknemers te verstrekken, en dit is al gebruikelijk in de meeste Zweedse bedrijven. Er zijn verschillende vormen, maten en mechanismen van zit-sta bureaus, die allemaal het risico op pijn, blessures en hart- en vaatziekten tot 40% verminderen. De spieractiviteit van een werknemer is bijna 2,5 keer groter wanneer hij op het werk staat, waardoor het risico op letsel op het werk verder wordt verminderd. Wij van FlexiSpot raden het volgende aan: het in hoogte verstelbare bamboe bureau Q8 of het in hoogte verstelbare tafelframe E8.

5. Doe een dutje op een verstelbaar bed

Last but not least, als je werktijden het toelaten, kun je ook een dutje doen. Het liefst op een plek waar je met je voeten omhoog kunt en waar je niet al te veel moeite hoeft te doen als je moet opstaan. Als je dat goed in de oren klinkt, bekijk dan onze EB01 elektrisch verstelbare lattenbodem ! Onthoud dat je je ook aan een dutje kunt houden door de wekker 15 tot 30 minuten in te stellen en daarna niet meer te slapen. Anders zou je je nog vermoeider voelen en helemaal geen energie meer hebben om te werken.

 

Wij van FlexiSpot staan altijd tot uw beschikking om u te helpen met alle zaken die te maken hebben met ergonomische stoelen, tafels, enz. en om eventuele vragen over onze producten te verduidelijken. Neem gewoon contact op met ons ondersteuningsteam en aarzel niet. Wij zijn er graag voor u!