Chat with us, powered by LiveChat
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.

Voordelen van een hometrainer

Oktober 31, 2022

Velen van ons weten al dat fietsen op twee wielen goed is voor onze gezondheid en ontlastend kan zijn voor onze gewrichten. Maar wat zijn de voordelen van het zitten op een hometrainer in plaats van op een conventionele fiets?

1. Beveiliging

Een ding om in gedachten te houden wanneer u thuis op een hometrainer zoals de FlexiSpot FC211 rijdt , is de verhoogde veiligheid in vergelijking met fietsen buiten. Als u buiten rijdt, moet u zich bewust zijn van uw omgeving, obstakels vermijden en uzelf beschermen tegen auto's. Als u binnenshuis op een hometrainer rijdt, kunt u zich concentreren op uw training zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over iets anders dan uw best doen.

 

Een ander voordeel van indoor cycling is dat je bij elk weer kunt fietsen. Als je vanuit huis werkt en er een hekel aan hebt om in je stoel te zitten voor nog een telefoontje, of als je een podcastaflevering wilt inhalen, kun je multitasken op je V9 -hometrainer.

2. Kan helpen om calorieën te verbranden

Hoewel een combinatie van dieet en lichaamsbeweging de beste manier is om af te vallen, kan fietsen je helpen calorieën te verbranden. Hoe sneller je fietst, hoe meer calorieën je verbrandt omdat je lichaam meer energie verbruikt door sneller te trappen. Met name intervallen met hoge intensiteit kunnen in slechts 30 minuten een aanzienlijk aantal calorieën verbranden. Volgens Harvard Health verbrandt een persoon van 155 pond ongeveer 250 calorieën door een matige training van 30 minuten op een hometrainer te doen.

3. Geestelijke gezondheidsvoordelen

Stationair fietsen biedt niet alleen fysieke voordelen. Het is ook een geweldige manier om stress te verlichten. Endorfines - de lichaamseigen feelgood stof - komen vrij tijdens het sporten en zorgen ervoor dat je je goed voelt na het zweten. Deze sereniteit kan lang na je training aanhouden, zodat je in het dagelijks leven beter om kunt gaan met stress.

 

Regelmatige lichaamsbeweging kan niet alleen stress verminderen, maar ook angst en depressie verminderen. En als je met anderen sport, is het een geweldige vorm van sociale interactie die je geluk vergroot.

4. Toegankelijk voor alle fitnessniveaus

Stationair fietsen is een uitstekende training voor alle fitnessniveaus. Of je nu met lage, gemiddelde of hoge intensiteit wilt trainen, of je nu net begint of een doorgewinterde atleet bent, er is een hometrainer die bij je past. Het is ook een optie voor iemand die herstellende is van een blessure en die een zachte cardiotraining nodig heeft.

 

Met stationaire fietsen kunt u de snelheid en weerstand aanpassen, ongeacht waar u zich op uw fitnessreis bevindt. Bovendien kan iedereen in uw huishouden dezelfde fiets gebruiken omdat u de instellingen voor elke rijder kunt aanpassen. Als je niet zeker weet waar je moet beginnen met trainen, zijn er veel betaalde en gratis apps of persoonlijke lessen die kunnen helpen.

Trainingen op een hometrainer

Als het gaat om het verbeteren van uw gezondheid, heeft het rijden op een hometrainer ongetwijfeld veel te bieden. Deze fietsen kunnen u helpen uw fitnessdoelen te bereiken, gewicht te verliezen , uw lichaam te versterken, stress te verminderen en uw slaap te verbeteren. Hieronder staan enkele trainingen die u kunt proberen op een hometrainer.

 

Onthoud dat elke nieuwe vorm van lichaamsbeweging in het begin een uitdaging is, dus doe het rustig aan en wees lief voor jezelf. Na een warming-up van 5-10 minuten in een comfortabel tempo met een lage weerstand, verhoogt u de weerstand en snelheid met kleine tussenpozen. Dit is je basissnelheid en je kunt deze blijven verhogen zodat je wat harder werkt. Als je het tempo aanhoudt, kun je de weerstand verlagen voordat je eindigt met een cooling-down.

intervaltraining

Intervaltraining bestaat uit een reeks weerstands- en snelheidsniveaus met een hoge intensiteit, afgewisseld met rustperioden met een lagere intensiteit. Begin met een warming-up met licht fietsen, wissel dan af tussen 60 seconden volledige inspanning en 90 seconden rust. Herhaal dit ongeveer vier keer en eindig met een herstelperiode van zes minuten licht fietsen.

recreatie

Als u van plan bent om een hometrainer te gebruiken voor hersteltraining, ontspan dan 30 tot 45 minuten op een hometrainer en houd uw hartslag laag.

veiligheidstips

Zoals bij elke andere sport, zullen warming-up en stretching blessures helpen voorkomen. Maar er zijn nog een aantal andere dingen die u moet doen om veilig te kunnen fietsen op een hometrainer.

 

  • Zorg ervoor dat uw fiets goed is gemonteerd en dat alle schroeven goed vastzitten, en stel het zadel en het stuur zo af dat u een goede rijhouding kunt aannemen.
  • Stel de fiets af op uw lengte en zorg ervoor dat het zadel parallel aan uw heupen staat. Het stuur moet vanaf het begin van de stoel een onderarmlengte hebben.
  • Houd je schouders ontspannen en weg van je oren tijdens het rijden. Om je vorm te perfectioneren, moet je romp iets naar voren gekanteld zijn en moet je ruggengraat recht zijn. Je kern moet strak zijn en je ellebogen moeten licht gebogen zijn.
  • Plaats uw hometrainer in een kelder of eerste verdieping van uw huis waar het koeler is in de zomer en warmer in de winter. Kamers op de bovenverdieping zijn meestal minder goed geïsoleerd, wat betekent dat uw rit een beetje oncomfortabel kan zijn. Zet je fiets niet op een plek waar het te warm wordt, je gaat zweten! Je zou een ventilator in de kamer kunnen plaatsen om je koel te houden.
  • Zorg voor voldoende ruimte rondom je fiets, zodat je gemakkelijk op en af kunt stappen en vrij kunt bewegen.

Onze conclusie

Stationair fietsen is vooral belangrijk omdat het kan worden aangepast aan elk fitnessniveau, waardoor het een uitstekende keuze is voor mensen van alle leeftijden en capaciteiten. Als u op zoek bent naar een gemakkelijke manier om te oefenen en uw gezondheid te verbeteren, overweeg dan indoorfietsen als onderdeel van uw trainingsroutine. Stationaire fietsen bieden alle voordelen van buiten fietsen zonder veel risico's te nemen. Ze zijn daarom perfect voor iedereen die fysiek actief wil zijn maar het huis niet uit wil.

 

Wij van FlexiSpot staan altijd tot uw beschikking om u te helpen met alle zaken die te maken hebben met ergonomische stoelen, tafels, enz. en om eventuele vragen over onze producten te verduidelijken. Neem gewoon contact op met ons ondersteuningsteam en aarzel niet. Wij zijn er graag voor u!