Chat with us, powered by LiveChat
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.

Pedaal: voordelen van de hometrainer

November 07, 2022

Ben je op zoek naar een low-impact workout die je gezondheid en welzijn kan verbeteren? Maak je klaar om te blijven zitten en te trappen. Fietsen in het comfort van je eigen huis op een fiets die nergens heen gaat (we beloven dat het heel leuk is!) is verrassend therapeutisch en biedt aanpasbare intensiteitsniveaus.

 

Of je nu voor de eerste keer opzadelt of pas onlangs hebt besloten dat het tijd is om weer in het zadel te gaan, een indoorfiets zoals de FC211 van FlexiSpot kan je een hele reeks voordelen bieden, zoals B. verbeterde kracht, verminderd risico op ziekte en betere gezondheidsmarkeringen. Je kunt een virtuele fietscursus volgen of je eigen ronde doen - de voordelen van dit soort training zijn onmiskenbaar!

 

Als u overweegt een hometrainer te kopen - of misschien overweegt u een loopband - dan is dit de reden waarom het een goede investering is voor uw gezondheid en het waard is om op te nemen in uw trainingsregime. Dit zijn de belangrijkste voordelen van een hometrainer.

 

1. Verbeterd uithoudingsvermogen

Fietsen op een hometrainer is een geweldige manier om uw cardiovasculaire en spieruithoudingsvermogen en uithoudingsvermogen te verbeteren - met minder risico op letsel. Laten we eerlijk zijn, of je nu een fervent hardloper bent of een liefhebber van krachttraining, we willen allemaal langer kunnen trainen zonder moe te worden. Kwaliteitstraining staat gelijk aan betere resultaten op het gebied van prestaties, spieropbouw en algehele gezondheid.

 

Zelfs als u geen fitnessliefhebber bent en een hometrainer wilt gebruiken voor een regelmatige training, zal de gestage beweging van trappen en het activeren van spieren met alleen uw lichaamsgewicht uw uithoudingsvermogen verbeteren. Dit voordeel kan ook een impact hebben op andere gebieden van je leven, b.v. B. als u uw kinderen bij wilt houden, als u constant energie wilt hebben en als u uw kwaliteit van leven wilt verbeteren.

2. Verbeterde cardiovasculaire conditie

Een hometrainer is een van de beste cardiotoestellen en kan uw hartslag effectief verhogen, wat uw cardiovasculaire gezondheid verbetert. Deze oefening kan net zo nuttig zijn voor het verbeteren van de gezondheid van het hart als wandelen of joggen.

 

Een gezond hart kan een positief effect hebben op je bloeddruk en bloedsomloop en het cholesterolgehalte laag houden. Hoe meer cardiovasculaire activiteiten in uw trainingsprogramma worden opgenomen, hoe sneller uw lichaam tijdens de training de zuurstof uit uw bloed haalt die het nodig heeft. Een getraind hart kan beter omgaan met stress en beter herstellen van inspanning.

 

Nog een voordeel van fietsen en hartgezondheid: een klein beetje kan het risico op het ontwikkelen van hartaandoeningen verminderen. Een studie gepubliceerd in het tijdschrift Circulation vond dat fietsen werd geassocieerd met lagere hartziekten. Of u zich nu voorbereidt op een ontspannen ritje of een intensieve training, hoe meer tijd u op de fitnessmachine doorbrengt, hoe lager uw risico op het ontwikkelen van hartaandoeningen.

 

3. Zachte training

Fietsen op een stationaire tafelfiets is een low-impact workout waar iedereen van kan profiteren, van actieve sporters tot ouderen, omdat deze vorm van workout de gewrichten minder belast. Een stationaire tafelfiets, zoals FlexiSpot 's V9 , is nog gemakkelijker voor de gewrichten dan hardlopen of fietsen op straat (om nog maar te zwijgen van het feit dat je kunt werken of je favoriete programma kunt blijven kijken terwijl je het doet). Eén studie toonde zelfs aan dat fietsen stijfheid, zwelling en pijn in de gewrichten vermindert en de kwaliteit van leven verbetert bij volwassenen van middelbare leeftijd en oudere volwassenen met artrose.

 4. Betere gezondheidsmarkeringen

Cardiovasculaire training op een hometrainer kan ook een hele reeks gezondheidsstatistieken verbeteren, zoals cholesterol , insulineresistentie en bloeddruk, om er maar een paar te noemen.

 

Het rijden op een hometrainer kan natuurlijk helpen om het gehalte aan goede cholesterol in ons lichaam te verhogen. Volgens een door SCiELO gepubliceerde studie verhoogde 12 weken lang driemaal per week 45 minuten fietsen het HDL-gehalte (goed cholesterol) met 8%, terwijl alleen een dieet dit met slechts 2% verhoogde. Naast het verhogen van de HDL-spiegels, suggereert de studie ook dat regelmatige lichaamsbeweging op de hometrainer kan helpen om gevaarlijke triglyceriden te verlagen. Hoge triglyceriden dragen bij aan de verharding van de slagaders of verdikking van de slagaderwanden, wat het risico op een beroerte, hartaanval en hart- en vaatziekten verhoogt.

 

Lichamelijke inactiviteit en obesitas zijn de belangrijkste risicofactoren voor diabetes type 2, en regelmatig indoor cycling kan dit risico helpen verminderen. Een onderzoek heeft aangetoond dat fietstraining effectiever is dan reguliere cardiotraining bij het verminderen van de insulineresistentie.

 

Als u probeert uw bloeddruk te verlagen, kan het ook helpen om op een hometrainer te rijden. Een recente studie toonde aan dat wanneer jonge mannelijke patiënten met diabetes type 2 minstens vijf dagen per week 25 kilometer per dag fietsten, de bloeddruk in een periode van zes maanden daalde. Aërobe oefening zoals fietsen maakt bloedvaten elastischer, waardoor de bloedstroom toeneemt.

 

5. Versterkt de benen en de spieren van het onderlichaam

Laat u niet misleiden door het idee dat een hometrainer alleen voor cardiotraining is. Deze machine is tevens een krachttrainingsmachine en een goede workout voor je benen. Regelmatig fietsen versterkt je kuiten, hamstrings, bilspieren en quadriceps.

 

Je lichaam is constant in beweging op een fiets. Duw en trek aan je benen. Je romp is van nature betrokken door de beweging van je benen. Al deze bewegingen hebben een positief effect op het versterken van je benen en onderlichaamspieren. De verhoogde kracht kan helpen om dagelijkse activiteiten gemakkelijker te maken en uw prestaties bij andere oefeningen te verbeteren.

 

Wij van FlexiSpot staan altijd tot uw beschikking om u te helpen met alle zaken die te maken hebben met ergonomische stoelen, tafels, enz. en om eventuele vragen over onze producten te verduidelijken. Neem gewoon contact op met ons ondersteuningsteam en aarzel niet. Wij zijn er graag voor u!