Chat with us, powered by LiveChat
KRIJG 6% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot 6% korting te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons en meer verrassingen.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.
KRIJG 6% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot 6% korting te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons en meer verrassingen.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.

Hoe de in hoogte verstelbare schommelkruk werkt Uw kern: een eenvoudige uitleg

December 27, 2022

Mensen brengen steeds meer tijd door op kantoor. Dit maakt het moeilijker om te profiteren van mogelijkheden om te ontspannen, hobby's na te streven en contact te maken met dierbaren.

We proberen allemaal een balans te vinden. Wist je dat het gebruik van een schommelkruk het gemakkelijker kan maken om controle te krijgen over je professionele en persoonlijke leven? Gebruik dit eenvoudige apparaat om uw buikspieren te trainen terwijl u andere kantoortaken uitvoert, zoals telefoneren of e-mails beantwoorden.

U kunt 's ochtends of' s avonds tijd besparen door een schommelkruk te gebruiken in plaats van een gewone stoel. Je zou deze optie verder moeten proberen als je tot nu toe geen enkele vorm van oefening hebt kunnen doen. Bekijk deze diepgaande blik op hoe een schommelkruk je buikspieren en algehele conditie kan verbeteren.

Het voordeel van training naar de werkplek brengen

Een schommelkruk is het juiste compromis als u aan uw algehele gezondheid denkt en verbeteringen op het werk wilt zien, maar geen sta-bureau wilt gebruiken. Niet iedereen heeft immers het uithoudingsvermogen om continu op de been te zijn.

Het goede nieuws is dat er tal van mogelijkheden zijn om uw conditie op het werk te verbeteren. Sommige mensen gebruiken de lunch voor een snelle, intensieve training, terwijl anderen kiezen voor een wandeling. Tegelijkertijd nemen anderen oefeningen zoals push-ups en sit-ups op in hun dagelijkse routines.

Ondanks de potentiële voordelen hebben veel werknemers simpelweg niet de tijd om deze activiteiten te doen. Een schommelkruk is een geweldig hulpmiddel voor diegenen die gezonde gewoonten in hun dagelijkse routine willen opnemen zonder grote veranderingen aan te brengen.

Dit hulpmiddel stimuleert op subtiele wijze je kern gedurende de dag, wat resulteert in meer kracht en spiermassa. Deze fysieke voordelen worden aangevuld met de professionele voordelen van het gebruik van een schommelkruk.

Haal het meeste uit uw tijd

Heb je geprobeerd om 5 uur 's ochtends op te staan om naar de sportschool te gaan of er direct na het werk naartoe te gaan? Althans, voor een tijdje. Al is een burn-out onvermijdelijk. De hele dag lijkt voorbij te vliegen als je rekening houdt met de verspilde tijd om vroeg naar bed te gaan, het woon-werkverkeer en de tijd die je besteedt aan hard werken in de sportschool of op kantoor. Maar je kunt wat verloren tijd inhalen als je een schommelkruk hebt.

Een schommelkruk kan dienen als vervanging voor dagelijkse bezoeken aan de sportschool. Aan de basisoefeningen hoef je in ieder geval geen twintig minuten extra te besteden. In plaats daarvan is dit een kans om je vaardigheden aan te scherpen terwijl je al bent aangesloten op je dagelijkse routine. U bespaart tijd en elimineert twee taken met één simpele handeling.

blijf gefocust

Lichaamsbeweging naar de werkplek brengen zorgt ook voor hersenstimulatie, wat een bonus is. Het gebruik van een schommelkruk dwingt je om je spieren samen te trekken, wat je op zijn beurt helpt om je te concentreren.

Bedenk hoe je onderuitgezakt in je stoel zit als je moe bent: dat ziet er niet goed uit op het werk. Op een schommelkruk gaat dat niet comfortabel omdat je rechtop moet zitten tijdens het gebruik. Het verschil tussen het verhogen van je productiviteit en het nog verder achterop raken van je taken kan in dit soort kleine aanpassingen zitten.

Je behoudt mentale scherpte met de juiste houding. Het helpt je te focussen op de taken die voorhanden zijn en versterkt je mentale weerbaarheid, waardoor het gemakkelijker wordt om een lange dag alleen op het werk, klantbijeenkomsten en zakelijke bijeenkomsten door te komen.

Hoe een simpele houdingscorrectie je kern versterkt?

Op verschillende manieren om precies te zijn. Je moet een goede balans hebben om een schommelkruk te gebruiken. Als je deze techniek eenmaal onder de knie hebt, is de low-impact uitdaging die het voor je kern vormt, de moeite waard. Regelmatig gebruik van dit apparaat versterkt uw kernspieren aanzienlijk.

Balans, balans, balans

Misschien ben je heel goed in balans, of misschien kan je je niet herinneren wanneer je deze zone voor het laatst echt op de proef hebt gesteld. Om een balanskruk te gebruiken, moet u uw evenwicht bewaren. Dit lijkt misschien een goed idee, maar het is eigenlijk moeilijker dan het klinkt. Je moet je buikspieren gebruiken wanneer je probeert te balanceren op een onstabiele ondergrond. Hier vindt je lichaam zijn zwaartepunt.

Als je het uit de eerste hand wilt ervaren, probeer dan 30 seconden tot een minuut op één voet te staan. Het gebruik van een schommelstoel zal een vergelijkbare uitdaging voor je kern vormen, zij het met een lagere intensiteit.

stabiliteit en comfort

De kunst van het zitten op een schommelstoel onder de knie krijgen wordt na verloop van tijd een tweede natuur. U hoeft zich niet elke keer dat u gaat zitten in te spannen om uw evenwicht te bewaren.

Na verloop van tijd zal je lichaam zich aanpassen aan deze nieuwe manier van zitten op het werk en hoef je het niet eens te proberen. Als je veel tijd aan een bureau blijft doorbrengen, is dit een geweldige manier om je kern te versterken zonder in te boeten aan comfort.

Lage impact, grote resultaten

De effecten van het gebruik van een  schommelkruk  zullen na verloop van tijd duidelijk worden, ook al zijn ze niet direct merkbaar tijdens regelmatige activiteit. U kunt uw kern versterken door een schommelkruk te gebruiken. Door regelmatig te oefenen, zal je kernkracht toenemen en toegankelijker worden.

Een beetje extra werk op kantoor kan wonderen doen voor je conditie als je eindelijk naar de sportschool gaat. Gemeenschappelijke krachttrainingsactiviteiten zijn sterk afhankelijk van uw kern, inclusief squats, deadlifts en zelfs lat pulldowns. Het verbeteren van dit deel van het lichaam wanneer u aan uw bureau zit, kan een rimpeleffect hebben op uw productiviteit.

Andere manieren om u op uw werk op uw gezondheid te concentreren

Het bieden van zorg op de werkvloer gaat verder dan het bieden van verzekeringen en ziekteverzuim. Het gaat erom hoe elke werknemer prioriteit geeft aan zijn eigen gezondheid en geluk.

Enkele voorbeelden van hoe je dit kunt doen, zijn mediteren tijdens pauzes, je eigen voedzame lunch meenemen of andere benaderingen vinden om taken uit te voeren. Sta-bureaus en schommelstoelen zijn slechts twee van de dingen die een doorsnee kantoor beter kunnen maken voor de gezondheid en productiviteit van werknemers.

Probeer deze ideeën en kijk wat voor u werkt. Bekijk vandaag nog onze selectie krukken en andere wellness-georiënteerde kantoorartikelen! Bezoek Flexispot  HIER .