Chat with us, powered by LiveChat
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.

8 gemakkelijke Life-hacks om uw gezondheid te verbeteren

Oktober 19, 2022

Gezond leven kan overweldigend en verwarrend lijken, wat veel mensen afschrikt. Met zoveel tegenstrijdige adviezen over of cardio of gewichtheffen beter is, en of we wel of geen vlees moeten eten, kan het verleidelijk zijn om de pogingen om gezond te leven helemaal op te geven.

Gelukkig zijn er kleine aanpassingen die u in uw levensstijl kunt aanbrengen en die uw gezondheid enorm verbeteren, zonder dat u daarvoor grote veranderingen of tonnen vrije tijd en geld nodig hebt. Hier zijn enkele van onze favorieten.

1. Breng uw slaap op peil

Slaap is bekend als een van de pijlers van een goede gezondheid, maar wordt maar al te vaak over het hoofd gezien. Volwassenen moeten streven naar ongeveer 7-9 uur slaap per nacht, maar met zoveel afleiding en veel mensen die lijden aan slaapproblemen, slapen veel mensen minder uren dan het aanbevolen aantal.

Een verrassende verandering die u kunt aanbrengen om de slaap te verbeteren, is uw bed. Verstelbare bedden worden onderschat vanwege hun indrukwekkende effect op de slaap. Als u last hebt van snurken, rugpijn of slaapapneu, of gewoon graag leest in bed en de hoek nooit goed kunt krijgen, zult u baat hebben bij een investering in een van deze innovatieve bedframes.

2. Eet meer peulvruchten

We horen veel berichten over het belang van het eten van vijf stuks fruit en groenten per dag, zoals appels, bananen, spinazie, wortels en broccoli. Peulvruchten worden daarentegen nauwelijks genoemd.

Maar deze krachtpatsers bevatten niet alleen veel eiwitten, maar ook een groot aantal vitaminen en mineralen zoals ijzer en kalium. Voor een gemakkelijke manier om uw gezondheid te verbeteren, vervangt u het vlees in een chili con carne door zwarte bonen, of probeert u een portie bonen toe te voegen aan uw lunchsalade.

Kikkererwten en linzen tellen ook mee, dus vervang uw gehakt door linzen in een spaghetti bolognese, of voeg een laagje hummus toe aan uw broodjes.

3. Stap over op rode wijn

Er is geen alcohol die echt 'goed' voor u is, maar sommige zijn slechter dan andere. Omdat rode wijn wordt gemaakt van donkere druiven, bevat hij een behoorlijke hoeveelheid polyfenolen - verbindingen uit voedsel die boordevol antioxidanten zitten.

Dus als u de volgende keer in de stemming bent voor een drankje, blijf dan weg van de opgeblazen bieren of suikerhoudende mixers en kies in plaats daarvan voor een glas rood.

4. Flos uw tanden

Flossen zorgt er niet alleen voor dat uw tanden er op hun best uitzien, het helpt ook de bacteriën in uw mond te verminderen. Geloof het of niet, maar schadelijke bacteriën kunnen van uw mond naar uw maag komen en daar het delicate evenwicht van de microben in uw maag verstoren.

Voor een stralend witte glimlach en gezonde bacterieverhouding flost u uw tanden minstens een paar keer per week, of wanneer nodig.

5. Doe aan krachttraining

Krachttraining is elke vorm van oefening waarbij spieren worden opgebouwd. Krachttrainingsoefeningen kunnen met lichaamsgewicht worden gedaan, zoals planken, squats en tricep dips, of met behulp van halters, barbells en kettlebells. Voorbeelden van populaire oefeningen met apparatuur zijn bicep curls en deadlifts.

Hoe meer spieren uw lichaam heeft, hoe hoger uw basaal metabolisme, dus hoe meer calorieën u verbrandt in uw dagelijkse leven. Als u een drukke agenda hebt of geen geld hebt voor een lidmaatschap van een sportschool, hoeft u zich geen zorgen te maken. Zelfs slechts 15 minuten krachttraining per dag kan u helpen spieren op te bouwen voor een gezondere lichaamssamenstelling.

6. Koop een waterfles

We krijgen regelmatig te horen dat we meer water moeten drinken, maar als u niet gewend bent om twee of meer liter per dag bij te vullen, kan het moeilijk zijn om eraan te wennen. Een van de gemakkelijkste manieren om te garanderen dat u meer water drinkt, is altijd een waterfles bij u te houden.

 Als de fles leeg is, beloof dan dat u hem opnieuw zult vullen. U zult eerder geneigd zijn water te drinken als u het voortdurend bij de hand hebt.

7. Probeer ademhalingsoefeningen

Het moderne leven kan druk en stressvol zijn, en het omgaan met constante stress kan uw lichaam in de vecht- of vluchtmodus zetten, en de stresshormonen doen toenemen. Om uw parasympatische zenuwstelsel, dat u rustig houdt, in te schakelen, kunt u enkele ademhalingsoefeningen doen.

Met een regelmatige diepe ademhaling verbetert u uw geestelijke gezondheid en vermindert u stress. En als u ademhalingsoefeningen combineert met lichte yoga, zal uw lichaam er ook baat bij hebben.

8. Voeg kurkuma toe aan uw maaltijden

Een van de minst bekende maar gemakkelijkste manieren om uw levensstijl gezonder te maken, vindt u in het kruidenkastje. Nee, echt waar. Veel kruiden en specerijen zitten boordevol antioxidanten en andere bestanddelen die u kunnen helpen gezond te blijven en ziekten te voorkomen.

Met name kurkuma kan het risico op kanker, leverziekten en Alzheimer verminderen. Voeg deze populaire Aziatische specerij toe aan curry's, Indiase gerechten en zelfs smoothies voor een gemakkelijke gezonde oplossing.