Chat with us, powered by LiveChat
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.
KRIJG 8-12% KORTING

Schrijf je in om FlexiSpot Loterij te ontvangen

Bevestig uw inschrijving en win coupons tot 12% korting en meer verrassingen voor Kerstmis.

Je bent succesvol geregistreerd.
U ontvangt nu een e-mail van ons waarmee u uw aanmelding voor de nieuwsbrief dient te bevestigen.
Dank u voor uw interesse.

5 fantastische tips om gezond te blijven op het werk

Oktober 20, 2022

Een gezonde levensstijl handhaven kan lastig worden als je 5 of 6 dagen per week een hectische baan hebt. Veel mensen verwaarlozen zichzelf en letten niet genoeg op wat ze eten en doen op een dag. Hoewel aan uzelf denken moeilijk kan worden, is het essentieel omdat een gezonde levensstijl u in staat stelt efficiënt te werken en goed te presteren op de werkplek.  Als uw werk gevolgen heeft voor uw gezondheid en u niet weet wat u moet doen, biedt deze gids u een aantal nuttige tips om gezond te blijven op het werk.

1. Eet gezond

Uw gezondheid hangt voornamelijk af van uw voeding en levensstijl. Wat u op een dag eet, beïnvloedt uw routine, productiviteitsniveau en algemene gezondheid mogelijk. Om gezond te blijven op het werk, is het belangrijk om goed op uw voeding te letten. Op kantoor vermijden de meeste mensen gemakkelijk gezond of zelfgemaakt voedsel en consumeren ze junkfood of fastfood om tijd te besparen. Om de verleiding van junkfood tegen te gaan, kunt u een voorraad gezonde snacks in uw lade bewaren. Bereid uw lunch een dag van tevoren voor als u het niet gemakkelijk vindt om het 's ochtends klaar te maken. U kunt uw hongerslag stillen door rauwe noten, gedroogd fruit, havermout en bruine rijstkoek te eten. Deze gezonde snacks zullen uw honger stillen en u gezond maken.

2. Verminder de cafeïne-inname

Cafeïne is een van de populairste dranken, want veel mensen kunnen niet goed functioneren zonder thee of koffie te drinken. Hoewel cafeïne veel voordelen heeft, zoals wakkerheid, vermindering van vermoeidheid en betere concentratie, is overconsumptie niet goed voor de algehele gezondheid. Het consumeren van meer dan 3 koppen thee of koffie op een dag kan echter tegenovergestelde effecten hebben. Probeer in plaats van de hele dag meer kopjes koffie of thee te drinken, zoveel mogelijk water te drinken. Uitdroging in het lichaam kan een aantal productiviteit verlagende bijwerkingen hebben, zoals stemmingswisselingen, een slechte huid, slaperigheid of vermoeidheid. Houd uzelf daarom gehydrateerd en verminder de inname van cafeïne om gezond te blijven op het werk.

3. Blijf lichamelijk actief

Uit onderzoek blijkt dat te lang zitten niet goed is voor de gezondheid. Wie te lang zit en geen lichamelijke activiteiten onderneemt, loopt een groter risico op bepaalde gezondheidsziekten. Diabetes, obesitas, hoog cholesterolgehalte, hart- en vaatziekten, ziekten van de wervelkolom en zelfs kanker zijn enkele van de ergste gevolgen van een gebrek aan lichaamsbeweging. Tijdens uw werk is het belangrijk om lichamelijk actief te blijven. Als u voor uw werk lange uren moet zitten, kunt u een timer instellen die u eraan herinnert om op te staan en te bewegen. Frequente kleine pauzes kunnen ook helpen om alle lichaamsdelen in beweging en aan het werk te houden. Als u toch het gevoel hebt dat uw lichaam onder druk staat omdat u te lang zit, kunt u uw standaardbureau vervangen door een verstelbaar sta-bureau  als uw werkplek dat toelaat.  

4. Vrienden maken

Geestelijke gezondheid speelt een cruciale rol om u lichamelijk actief te houden. Als u elke dag hetzelfde werk doet, kunt u zich vervelen en moe worden, wat uw productiviteit kan aantasten. Dus, als u ontspannen en gemotiveerd wilt blijven, maak dan goede vrienden en breng quality time door. Praat met uw collega's tijdens de pauzes. U en uw vrienden kunnen ook plannen maken voor het weekend om uw geest fris en ontspannen te houden voor het begin van de week. U kunt ook overwegen samen te werken met een betrouwbare collega die uw verantwoordingsmaatje kan zijn. Deel uw plannen en doelen en bepaal de acties om ze te bereiken.

5. Voldoende slapen

Om een hele dag actief te blijven, is het belangrijk te letten op uw slaaptijden. Te weinig slaap kan uw werkschema verstoren en u lui maken tijdens uw werkuren. Zorg dus voor minstens 8 uur goede slaap om productief te blijven op het werk. Stel ook een goede bedtijdroutine in, zodat u 's morgens vroeg gemakkelijk kunt opstaan. Als u voldoende hebt geslapen, is de kans groter dat u geconcentreerd en gelukkig blijft op uw werk.

Conclusie

Werken is belangrijk om geld te verdienen en je levensonderhoud te betalen, maar veel mensen vergeten zichzelf terwijl ze al hun tijd besteden aan hun werk. Waar het goed is om geconcentreerd te blijven en hard te werken, mogen zelfzorg en zelfliefde nooit worden genegeerd. U hoeft niets te investeren of uw baan te negeren om fit te blijven. Het enige wat nodig is, is een beetje tijd die u uzelf moet gunnen. Dus, als u productief wilt blijven en hard wilt werken, zorg dan dat u voldoende aandacht besteedt aan zowel uw lichamelijke als uw geestelijke gezondheid, want hoe meer u innerlijk tevreden bent, hoe meer u zich kunt concentreren op de dingen daarbuiten.